Změna k horšímu

15. března 2011 v 22:34 | Kitty |  Úvahy a zkušenosti
Je to možné. V dnešní době...

Léta jezdíme do města M. B. do fotolabu. Léta. Dnes jsem v něm byla naposledy. Rozzlobená z neochotného jednání jsem to panu podnikateli od plic řekla a odešla. Pepíno nakonec žehlil moje rezolutní odsouzení, protože někdo hotové fotky musel vyzvedout. Z další mise, na kterou jsme tam byli vysláni, nebylo nic. Připravená čísla fotek z digitálu prý nebude řešit, protože to nejsou ta, kterým mašina rozumí. Nepomohlo ani, že jsme digitál měli s sebou. Prý je to náš problém, prý musíme přinést nějaká šestimístná číslíčka. Prostě neuspěl ani můj nejtrpělivější a nejchápavější Pepíno. A to si vzpomínám, jak jsme tam rádi chodili.
Ještě snad do loňska tam obsluhovala milá paní, ochotná, rychlá, chápavá, řečná. Rozuměla věci, poradila. Vždycky hned po vstoupení nás hezky pozdravila jako své známé. Kupovali jsme u ní foťák Kodak, v nouzi jsme přiletěli, že nám TO nedotáčí film, proměřila baterii a uklidnila nás. Vždycky tam byla pro nás, hned a s úsměvem. Vyjímečně se nechal vyvolat pan podnikatel, po dlouhé době nevrle vyšel ze zadní místnosti. Ani jednou nás vstřícně nepřivítal.
Snad už rok (ten čas letí) tam paní není. Snížili stavy. Od té doby jsem tam byla víckrát a pořád mě zaráželo chování pana Ž. Nechal se vyvolávat zezadu, přicházel neochotně, nabručeně obsloužil, ale měli jsme pocit, že obtěžujeme. Posledně jsem tam přišla pro novou baterii do foťáku. Dlouho jsem ho volala, potom se DOSTAVIL, ale než se zeptal, zazvonil mu mobil. I když mě velkou ženskou musel vidět za pultem, dal se do soukromého hovoru s mobilem, řešil nějaký mejdan, co nedopadl... Já jsem chvíli stála, pak jsem se víckrát ozvala a nakonec jsem odešla. Dost velkou částku za speciální baterii jsem vydala u konkurence. Asi peníze nepotřebuje. Stejně tam pořád nikoho nemá, kdo by rád chodil k neochotnému a odbývajícímu své zákazníky. On je asi hodně zaměstnaný prací ve fotolabu a těží z toho, že je ve městě jediný.

Stejně nepochopím, jak může v dnešní době přežít. Soukromníci se vám většinou (opravdu si nevzpomínám na nějaký případ neochotného podnikatele) plně, rychle a ochotně věnují, s úsměvem a přidají odborné rady. Opravdu je to dobrá doba pro zákazníky. Proto tolik zaráží tento případ ignorance a nezájmu o zákazníka. Mě to šokovalo tehdy, dnes jsem už předem o výhradách k němu řekla Pepínovi. Když jsme se potom dohadovali, že ho to nezajímá, že to je věc majitelky foťáku, že nedodala správná čísla... Dnes to už byl vrchol, případ v M. B. nemá obdoby. Už se dohaduje o nevydání bonusového filmu; dnes ho ani neměl, prý se máme stavit jindy.

Už mě tam neuvidí. Asi si koupím i kvůli fotkám na blog digitál nebo co, aby šlo fotky poslat na zhotovení přes internet. Ono je asi i možné koupit techniku, která fotky udělá s pomocí přímo počítače a kopírky doma. Dnes jsme si byli nuceni koupit za porouchanou kopírku novou, ta může dělat i pohlednice, skenovat, kopírovat a tiskout. Ještě mi to nedošlo, ale po setkání s tímto "takypodnikatelem" se moje technická gramotnost s focením posune o nějakou tu třídu výš - z nouze. Prosit ho nebudu, dokonce se naučím jeho ponurou noru obejít. Dojde ke zvýšení kvality mé práce!

Většina špatného je opravdu k něčemu dobrá. Dnes jsem si tím jistá - aspoň při práci s fotografiemi.

Kitty
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 16. března 2011 v 7:30 | Reagovat

Milá Kitty, díky za návštěvu mého blogu i komentář. Co se týká tvého dnešního článku - myslím že pan "takypodnikatel" brzo zkrachuje. Též bych se jeho službám vyhýbala a zašla radši dál, ale k vlídné konkurenci a myslím, že většina lidí to takhle vyřeší. Koupi digitálu vřele doporučuji. :-)

2 jezura jezura | Web | 16. března 2011 v 12:35 | Reagovat

Tak, tak, jen si kup digitál, také o tom vážně uvažuji! Když si pak koupíš papír na foto, můžeš si fotky opravdu tisknout doma sama. Syn mi tak vyrábí fotky už dlouho. Přeji hezký den a nenech si ho zkazit ani tím "panem podnikatelem". :-!

3 Bohunka Bohunka | 16. března 2011 v 13:37 | Reagovat

Milá Kitty i já mam někdy dojem že prodavače obtěžuji,že něco chci koupit a jsem s toho rozhozená hodně dlouho,říkám si chováš se slušně a čekáš to také ,ale ona se slušnost nenosí a ještě s tebe udělají blbce.Naštěstí nejsou všichni stejní.

4 otavinka otavinka | Web | 16. března 2011 v 16:06 | Reagovat

Milé blogerky a rozčarovaná Kittynko, plně se stavím za digitál. Doby, kdy obsluhující personál v obchodech měl zájem o zákazníka je jen ve filmech, ale v reálu chybí. Jsem udivena, žes na to přišla až nyní. Ti, co tomu rozuměli byli z větší části "pro nadbytečnost" vyhozeni a páni podnikatelé se chovají jako ublíženi, když k nim někdo něco zajde koupit. protože nejsem technický tip, koupila jsem si digitál a vyfocené snímky si hned převádím na počítač. Jsem tímpádem soběstačná. Kdybych potřebovala fotky na papíru, učiním to podle rady Ježurky. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU A BRZY NA SHLEDANOU