Je e-účet úsporou?

17. května 2011 v 21:30 | Kitty |  Úvahy a zkušenosti
Hodlali jsme si zjednodušit život...

Máme dva mobily. Na každém jiný tarif. U jednoho máme zvýhodněný důchodcovský tarif. U druhého máme neobvyklý tarif, který nám nabídl operátor, když nás dýler konkurenčního operátora chtěl přelanařit; šel na nás od lesa, ale byli jsme pozorní. Nedostal nás. S touto skutečností jsem seznámila stávajícího operátora s tím, že nám dýler nabízel zajímavé podmínky. A začaly se dít věci!

Náš operátor se vyptal, co nám nabízeli. Hodně řečí kolem a nakonec z něho vypadlo, že takové podmínky taky nabízí. Přímo jmenoval název tarifu. A že by nám ho dali, jen abychom nepřešli k jinému. To už znám a vlastně proto jsem jim to práskla.

"Nechte si to projít hlavou a zítra bychom to provedli!"

Tarif jsem docela hledala, je možné ho najít, když ho přímo zadáte. A druhý den jsem licitovala dál. Jak se bude platit? Na SIPO to nejde, protože není paušál ani stálá platba, kterou by mohli předepsat. Z toho vyplynulo, že se předpokládá, že každý měsíc dostaneme složenku k zaplacení. Každý měsíc poštovné za složenku? Nesouhlasím. Předplatba prý možná není. Důvod? No prostě není a basta. To už si dovolili docela dost a tak silněji tlačím na pilu. Trvám na předplatbě na pár měsíců dopředu. Zatím jsem měla kredit; než se vyčerpá, něco vymyslím. Plácli jsme si, přece jen je to výhodné, když se moc nevolá.

Oba jsme zrušili dobíjení kreditu. Pepíno posílá dopředu předplatbu a pár měsíců se z toho hovory umořují. A já, ač "to skutečně nejde", jsem dobrala kredit a drze jsem poslala předplatbu. Avizovala jsem to mejlem, kontrolovala mejlem a vida - jde to. Ona operátora těší každá ovečka, hlavně když spolehlivě platí! A mají to pod palcem, penízky čekají na utracení u nich a já mám dobrý pocit, že zbytečně neutratím víc jak 250 kaček ročně.

Ve svém článku "Jsem riziková!" loni srpnu jsem psala o tom, jak jsem měnila tarif. A jak jsem přitom přišla na to, že jsem v registru dlužníků! Přečtěte si o tom, jak se můžete dostat do evidence rizikových osob jen při pouhé ztrátě občanského průkazu. Jsou tam o tom dokonce články dva nebo tři. Stojí to za pozornost. Ale zpět na úvahu, je-li "e-účet" výhodný.

Nechala jsem se nalákat a aktivovala jsem si pro oba elektronický účet za mobilní volání. Na první pokus, pro oba, bez problémů. A teď přišla doba vyúčtování a my jsme se začali zajímat, kolik jsme provolali. Měla jsem se přihlásit na www.mojeO2.cz. A zde byl dnes kámen úrazu. Sekali jsme elektriku v domě, všechno jsem stěhovala ven a zase už zpět a stalo se, že vytištěná zpráva operátora s hesly pro nás oba jsou NĚKDE V DOMĚ! Na dotaz na zákaznické lince mi poradili, jak zjistit heslo nebo je znovu vytvořit. Prý při potížích se mám s nimi spojit a zvládneme to společně.

A teď přicházím k jádru věci. Sedla jsem a našla O2 a položku Moje O2. Začala jsem druhým telefonem. Nahlásila jsem požadavek na zjištění jména i hesla. Jméno - nahlásit číslo telefonu, přišla SMS s kódem, ten do pěti minut zadat do formuláře a vypadlo jméno. Heslo - totéž, kód a SMS. Napsala jsem do formuláře - a nic. Stále červené upozornění, že heslo není správné. Dva pokusy stejným postupem a pořád špatně. Potřetí už jsem navolala operátora a ten usoudil, když potřetí nejde dlouho SMS s kódem, že budu muset počkat 24 hodin, to je ochranné opatření. Tak Pepínův účet, i když už funguje a vyúčtování čeká na jeho bedlivé oko, jsem nedobyla. Půl hodiny pokusů a nic. Neekonomické a nevstřícné!

Pokračuju s mým e-účtem. Stejný postup, dvanáct minut a mám se! Jméno i heslo pomocí odkazu a kódu funguje, objevuje se můj účet - ovšem pro změnu ještě prázdný. Bude tam vyúčtování za dva dny, plus mínus.

Jsem ovšem bojovnice a všimla jsem si při jednom pokusu, že se dá použít "jednorázový přístup k e-účtu". Zvolila jsem tuto možnost a za dvě minuty už koukám na Pepínovo vyúčtování. Koukáme oba a nechápeme. Měli jsme za to, že mimo přehled volání a volných minut nám moderní forma vyúčtování taky ozřejmí, kolik penízků nám ještě zbývá z předplatby. V písemném vyúčtování to tam bylo. Občas se stalo, že jsme zjistili, že provolané penízky odečetli, ale konečný stav účtu nepotvrdili. V tom případě jsem mejlovala a oni to opravili. Taky proto jsme volili e-účet, že to tam pěkně názorně bude. Vstřícně jsme operátorovi uspořili děngi za poštovné.

A teď uvažuju. Byla moje vina, že jsem musela složitě zjišťovat jména a hesla; příště už zaznamenané údaje elegantně napíšu do přihlašovacího formuláře a budu tam. Ale žádaný údaj v elektronickém vyúčtování opět chybí. Je to pro nás tak třeskutě výhodné, že budeme mít snadný přístup k účtům, když tam pro nás atraktivní údaj chybí? No nevím.

Mám z toho pocit ošizení. Vytiskla jsem si to, ale ani pak jsme z toho výplodu moudří nebyli. Asi budeme staromódní a zase si necháme posílat papírová vyúčtování. Ještě počkám na můj účet a jestli bude jedna jediná potíž v přístupu nebo něco jiného, vzdáme moderní způsob vyúčtování. Těší mě aspoň, že jsem operátora přečur..a s tou předplatbou.

Kitty.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Zdenka Zdenka | E-mail | 17. května 2011 v 23:38 | Reagovat

Také jsem ztroskotala s registrací do Moje O2 a využíváním výhod elektronického vyúčtování. Registrovala jsem se před měsícem, žádné vyútování služeb za moje telefonní číslo jsem na počítači neobjevila, zato jsem dnes našla ve schránce dopis s vyúčtováním papírovým. Tak nevím ??? :-(

2 Latryna Latryna | Web | 18. května 2011 v 9:23 | Reagovat

Práve pre podobné praktiky všetkých operátorov som to vriešila dobíjaním kreditu a to vtedy, keď potrebujem. Mám tak pokoj od faktúr, stratených hesiel alebo nedorozumení pri vyúčtovaní...
Ahojky a prajem krásny deň! :-)

3 Mary Mary | Web | 18. května 2011 v 10:32 | Reagovat

[2]: presne tak... po 6 rokov platenia faktúr som s tým sekla a teraz si pekne krásne dobíjam kredit keď potrebujem. A čuduj sa svete, mesačne miniem nie 4x menej :-D  :-D  :-D

4 Mary Mary | Web | 18. května 2011 v 10:32 | Reagovat

[3]: to NIE tam už nemalo byť :-D

5 otavinka otavinka | Web | 18. května 2011 v 12:44 | Reagovat

Milá Kitty,
právě ta neochota úředníků a nesrozumitelnost účtů nás ponechala ve stadiu, že neplatíme paušál a dobíjíme si kredit podle potřeby. Stejně voláme málo a sms píšu opravdu taky málo, protože na to skoro nevidím, tak proč bych utrácela. Vlastně nás ke zrušení telefonu a pořízení seniorského přístroje se žárovečkou přinutil účet na enormní částku (asi 14.000Kč) a až teprve když jsme to reklamovali, tak se ukázalo, že se na nás někdo napíchl. Pak nám sice peníze vrátili, ale to, že nám pořád někdo píše, že získáme xy výhod a opak je pravdou nás několikrát tak vytočil, že jsme raději při zemi. Pěkný den ! :-D

6 signoraa signoraa | Web | 18. května 2011 v 14:10 | Reagovat

Já po peripetiích s O2 jsem se pokorně vrátila k dobíjení kreditu. Ono se říká, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají, ale ...  ve finále se každý operátor pokouší zákazníka oškubat jako husu. Všichni mazají pomyslný med zákazníkům kolem pusy, ale ve finále je zisk vždy na straně mob. operátorů, protože oni nic zadarmo nedají. Vše je podmíněno uzavřením smlouvy, ke které jsme přesvědčováni a lákáni na výhody.

Už nikdy paušál. A hlavně už nikdy O2. :-!

7 jezura jezura | Web | 18. května 2011 v 16:49 | Reagovat

I já se musím přiznat, že dobíjím. A také k tomu, že mám úplně jiného operátora už 10 let a jsem spokojená. Zas tak moc nevolám, máme s dětmi přece internet. Telefon mám hlavně pro spojení s maminkou a s manželem, když nejsem doma. S maminkou mám levné volání, tak to jde. a účet? Ten už jsem dávno zrušila. Já vím, tam u vás to máte horší co se týče vybírání důchodu třeba na poště, ale proč platit za něco, když nemusím. :-(

8 Mary Mary | Web | 21. května 2011 v 0:52 | Reagovat

[6]: neviem ako u vás, ale u nás na Slovensku je O2 cenovo najvýhodnejšie a aj paušály má teraz oveľa výhodnejšie ako konkurencia. Ale ja sa aj tak už nemienim viazať, svoju "mobilnú púť" som začínala s dobíjaním kreditu a dúfam, že ju tak už aj dokončím...:-)

9 Helena Helena | 22. května 2011 v 23:14 | Reagovat

Když to tak všechno pročítám, vidím, že jsem udělala dobře, když jsem poměrně drahý mobil hodila do koše. 3x mne okradli o peníze, které jsem neprovolala a ještě se tvářili, jako co že si to dovoluji kritizovat. A tak šel do koše a já mám klid. Od plateb i od lidí...
Všechny vás srdečně zdravím :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU A BRZY NA SHLEDANOU