Klikadelnice

25. července 2011 v 23:47 | Kitty |  Vykutálenosti
Když vidím slovo "reklama", bouchají ve mně saze...

Reklama jako prostředek k nabízení zboží a služeb mě okamžitě hibernuje. Odpojím mozek od probíhajícího děje v médiích a fakt málokdy se reklamě podaří mě znovu oživit a zbystřit, vnímat předmět reklamy. Ruka automaticky sáhne po ovladači a vypínám zvuk. Případně začínám surfovat na dalších programech. Vědomě ji ignoruji. Stále ji ignoruji. To jde v televizi.

Podobně dopadly reklamní letáky. Pokud něco akutně hledám, přejedu tiskovinu pohledem a vzápětí úhledně vrším na hraničku odpadového papíru. Ten pak občas vynesu do modrého kontejneru. Lakované letáky ani nehoří, nejsou využitelné ani na podpal. Připadá vám to skoro paranoidní? Je to tak. Nespálila jsem se špatným nákupem. Prostě jsem stará a spíš dám na selský rozum. Letáky nás chtějí přesvědčit, že ještě právě tohle nám chybí.Nechybí, máme dům účelně zařízený vzhledem k věku a způsobu života. Občas si koupíme něco pro radost a to většinou není propagované reklamou.

Katalogy jsou kapitolou samou pro sebe. Asi tři roky zpátky jsem je využívala. Dobře jsem mohla rozmyslet, co potřebuji v klidu domova. S přístupem firem jsem neměla problém. Nějak problémové zboží mi vzali zpět, přece jen člověk předmět nevidí na vlastní oči. Řada pohledově i slovně nabízeného zboží ale byla téměř na jedno použití. Tenoučké trubky stíračů podlah a stěrek na okna vypadaly využitelně jen do té doby, než člověk přitlačil. Spoje se lámaly. O tomto už ani nemluvím a nenakupuju podle obrázků. Katalogy jsem odhlásila a pokud přece přijdou, končí opět mezi odpadem. V našem tříděném odpadu skončila i část takto pořízeného zboží. Dům není nafukovací a krámy neskladuju.

Jsme ale na blogu a zde mi často bouchnou saze. To při čtení komentáře, kde mi nějaká klikačka dvěma slovy pochválí blog a jedním dechem nabízí kliknout na její blog. Někdy zde přistane jen smajl a dál to pokračuje stejně. Většinou už neklikám. Podle necelých dvou řádků klikačky s pěti hrubými chybami mě čekával blog na úrovni cvičené opice. V odmítavé reakci na takovou reklamu sázím ty nejhorší smajly, bez dalších slov. Hodila by se mi rubrika "reklama", kam by se takové perly házely samy!

Chápu mechanismus prodeje a nabízení zboží. Doba je zlá a kdo se nezviditelní, jako by nebyl. Už ale odmítám být cílovou skupinou na cokoliv. Už se do doby nadšeného nabízení zboží nejmladšími, nejvyhublejšími, nejrozesmátějšími modely v reklamě nehodím. Už mám rozum a pomalu i hlouběji do kapsy. To mě teď spolehlivě chrání.

Reklamu miluju jako podomní prodejce nebo jehovisty. Existují, ale nemusím je. Howgh!

Kitty
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 signoraa signoraa | Web | 26. července 2011 v 14:33 | Reagovat

Báječně napsané a já souhlasím. I když se musím přiznat, že já reklamě podlehla jednou tak parádně, že by to vydalo na samostatný článek.
Reklama je hlavně byznys. Moje dcera pracuje v reklamní agentuře, je grafička. Vytvořila ty nové a příliš barevné obaly na výrobky mlékárny Madeta, dělá reklamu i dalším firmám. Má dvě děti, ale nikdy nešla na mateřskou. Pracovala do porodu a pak pokračovala v práci. Většinu práce mohla dělat z tepla domova a když nebylo zbytí, tak vzala dítě (děti) sebou do práce. Na rodičovské je její manžel, protože ten vydělával podstatně méně. Reklama je byznys.

P.S. Zkoušela jsem kontakt přes Netlog - nejsem ignorant, ale já nejsem na žádné sociální síti. Tímto se omlouvám. Pa A. :-)

2 Otavinka Otavinka | Web | 26. července 2011 v 19:40 | Reagovat

Milá Kitty,
promiň, že nereaguji na net lok a Facebook. Nevlezu do toho a trpělivě si počkám, až budeš mít fotečky na blogu. Jinak kvůli reklamě jsem už taky naletěla mockrát. Přesně jako ty. Nechala jsem se nalákat.Jenže třikrát a dost. Postupuji přesně jako Ty. :-)

3 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 26. července 2011 v 20:42 | Reagovat

Propagace, inzerce, reklamy, to prostě patří do konzumní společnosti.Reklamy byly, jsou a budou.Vynechám-li jejich kvalitu, spoustu lidí osloví a to je hlavní důvod, proč máme reklamu na každém kroku. Záleží čistě na jedinci, zda ji podlehne, či nikoli. :-?

4 jezura jezura | Web | 27. července 2011 v 13:23 | Reagovat

Milá Kitty, krásně jsi to napsala, mluvíš mi také přímo z duše! To, co se samo nabízí většinou za nic nestojí! To je moje zkušenost. :-D

5 Le fille Ash Le fille Ash | E-mail | Web | 27. července 2011 v 23:30 | Reagovat

Reklama! O té raději nemluvit. Také mne jen otravuje a nutí k něčemu, k čemu nechci. Ale je pravda, že některé televizní spoty jsou celkem povedené. Ale to jsou jen vzácné výjimky. A blogové klikačky? To je snad ještě otravnější.
Moc hezky napsané a pravdivé od A až do Z! 8-)

6 Kitty Kitty | E-mail | Web | 28. července 2011 v 22:12 | Reagovat

[1]:Netlog se teď nabízí pořád. Zlatý Blog.cz! Sociální sítě chytají lidi za osobí informace. Já jejich schématu nerozumín, i když tam figuruju. Nerada, to už je jasné... 8-)

7 Kitty Kitty | E-mail | Web | 28. července 2011 v 22:21 | Reagovat

[2]:Jo jo jo! 8-O Pravdu máš. Kážu a fotky na blog nedám! Ale dám! A pak tam budou všude. Sama už se těším! :-P

8 Kitty Kitty | E-mail | Web | 28. července 2011 v 22:24 | Reagovat

[4]:Možná to bude znít jako protimluv. Ale když dobré zboží nepropaguješ, neprodáš. A zde právě nejvíc platí, že informace jsou peníze. Můžeš posoudit a buď koupit nebo nekoupit... Jaksi se točím s argumenty dokolečka. To je asi počasím. Nebo je ještě před devátou!!! :-P

9 Kitty Kitty | E-mail | Web | 28. července 2011 v 22:27 | Reagovat

[5]: Děkuji z celé dušičky. Přímo se tetelím blahem. I komentáře pod článkem jsou vlastně reklamou. Ale zde jsou na místě, někdy prostřednictvím komentáře poznám krásný web (nebo moje oblíbené smajlíčky) :-P Dobré blogy ať svou reklamu živí :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU A BRZY NA SHLEDANOU