Dokonce i "e.on" je klasa

10. srpna 2011 v 15:55 | Kitty |  Úvahy a zkušenosti
Zase musím psát pochvalu...

Máme starší domek. Byla stará elektroinstalace. Kvůli závadě na hlavním vypínači (či jak se to říká) mi odešla základní deska PC (možná!?). Ztratila jsem nervy.

"Bude se dělat elektroinstalace!" zaznělo jako kakofonie mému Pepínovi. "Přece nebudu pořád měnit počítače!"

Základní obraz o stavu elektriky nám podali přivolaní eoni k akutní havárii elektroinstalace. Odborník koukl, chytil se za budku a zeptal se, jakou adresu má náš anděl strážný. Že ho okamžitě zlanaří, protože nad námi držel ochrannou ruku hódně kvalitně, že jsme už dávno nevyhořeli. No byl to snad aktuálně podpálený hlavní vypínač či jistič (ví odborník). O důvod pro mě víc, abychom sekali.Mrkající Chválím poprvé - zavoláno, přijeli, pomohli bez řečí a úplatků. Klasa.

Ještě ten samý den jsem vykoumala místní (a místními chválenou) elektroinstalační firmu. Sjednáno, zkonzultováno, provedeno a dokončeno. Za čtyři dny!Smějící se Žádné politické tanečky. Dva i tři chlapi dělali zkušeně, šetrně a čistě. O všem uvnitř akce jsem už psala kolik článků, nebudu to natahovat. Chválím podruhé - domluveno, čistě a dobře provedeno v krátké době. Opět klasa.

Včera (místo dnes, ale to byla chyba úředníků) přijeli dva eoni. Jeden se pustil do sjednané práce i úpravy pólování, zaplombováno, zapsáno. Bez řečí, tanečků, kuřácké pauzy. Už podruhé tvrdím - "e.on" JE jednička! A to to nemám nijak přikázané. Mluvím ze zkušenosti a za sebe. Čistá práce. Chválím potřetí.

Včera jsem četla článek o firmě, která u známé blogerky měnila okna. Nakolik to bylo nervující a nakolik v tom hrála roli autorská licence nevím. Zážitek pro osazenstvo bytu nic moc. Měli i neměli štěstí, někdy se to tak stane. Jsou lepší i horší firmy, je to ale v konečném efektu v lidech. Celkově asi dvojka s hvězdičkou, jak to vidím já.

Za další - známá této blogerky si nechala vyrobit okna do domku a musela podle smlouvy zaplatit celou částku předem. Komentáře jednoznačné - špatné zkušenosti z minula. V tomto konkrétním rizikovém případě pesimismus dostal na frak. Stalo se vše tak, jak sjednáno, vyrobeno a osazeno. I já jsem byla pesimistou, ale podle vlastních letošních zkušeností s firmami - zadařilo se. Dá se najít dobrá firma. Dá a dá a dá!Úžasný

Posledním případem, který jsem si vzala na mušku, je avizovaná akce "Život umění Dešov". Jako optimista věřím, že vše bude dobré. Záměr, provedení i závěr. Zatím sleduju cvrkot a mírním tvrzení pesimistů o tunelu. Nevíme o tom moc. Proto jsou pochybnosti. Ale věřím, že pokud vše bude sledovat EU, bude konec dobrý. Věřím, že dobrý jednoznačně pro nás. Ovšem patnáct miliónků ukazuje na megaprojekt. U nás na dědině - bude to k čemu? Nevím. Zatím nevím. Zatím ještě nevím. Ale budu se snažit vědět. Chodit, ptát se, chtít vysvětlení. Za mých vložených 80 kaček do dobré věci.Mrkající

Skončím pláčem nad dobrým úmyslem. Už na jaře jsem psala o nezajištěných nebezpečných hlubokých skružích nad odpadem z rybníka. V louce jsou tři. U dvou chybí nahoře jedna polovina betonového dvoudílného zakrytí (ono tam vlastně je, ale spadené v hloubce skruže). Kdyby tam spadlo děcko, je neštěstí hotové. Stejně tak úspěšná je druhá část článku. Laguny pod bývalou "bejčárnou" jsou pořád odkryté, mírně obtížně přístupné pro děti i zvěř. Na jaře mi jeden oslovený inženýr rozpačitě odpověděl, že se to celé včetně bejčárny bude bourat a tak laguny taky zmizí. Ale pokrčení ramen - to víte, nejsou peníze... Zde nemůžu chválit. A upřímně řečeno, ani přesně nevím, na kterém hrobě pláču. Patří skruže družstvu nebo obci? Nevím. Začnu se ptát. Hned! Do jednoho týdne.Mrkající Do měsíce - a pak podám zprávu. Ono to ptaní možná nebude tak rychlé. Ale ptát se budu a sledovat to taky budu. Věřím, že nakonec budu taky chválit.

Kitty




 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 jezura jezura | Web | 10. srpna 2011 v 17:06 | Reagovat

Milá Kitty, já ti věřím, že se dá najít dobrá firma, ale tady jsme si bohužel nemohli vybírat. My to neplatili, ale majitelé se konečně rozhoupali. Jen žaluzie si musíme platit sami. Ale dvojku s hvězdičkou, to ne! To bys na ně byla moc hodná! Bylo tady ze začátku více part, které montovaly a byl mezi nimi rozdíl minimálně třídy. Tak jak některé prezentovaly sousedky, tam bych byla taky spokojená a byla by pochvala, ale tady? Ještě za "zmrvenou" práci, že museli dělat jedno okno dvakrát? Kdepak! [:tired:]

2 otavinka otavinka | Web | 10. srpna 2011 v 17:16 | Reagovat

Milá Kitty,
víš asi ty chvályhodné služby v Dešově jsou proto, že se tam všichni znají a pokud by na ně byly stížnosti, tak by si moc neškrtli. U nás je to něco jiného. Zřejmě. Hele v bytě bydlíme od roku 1978, čili už taky pěkný čásek a přes 25 let nám nejde v jednom pokoji elektrika. Bylo u nás 5 profíků, kteří koukli a prohlásili, že do tak zfušované elektroinstalace nejdou. Takže pc mám na prodlužovačku a světlo též. Několikrát na chodbě taky hořelo od elektriky a každá jízda výtahem je bojem o život. Jenže já do 4. patra po svých nevylezu. Když to nejezdí nevycházím. A tak bych mohla jmenovat furt. Možná jsou u vás ti řemeslníci na Vysočině lepší. Moc Ti to přeji. :-)

3 Kitty Kitty | E-mail | Web | 10. srpna 2011 v 17:55 | Reagovat

[2]: Já si to taky přeji. Hodně pravdy máš. Naše domácí firmy i špatné pracovníky vyhazují a to se to pak dělá. A zaplaťpřírodo, máme z toho prospěch. U vás to bylo jiné, volit jste nemohli. Ale ta situace se zfušovanou elektrikou by mě tak štvala, že už by nebyla (ta zfušovaná bytová elektrika). Přece platím... taky jsem bydlela v nájemním bytě. A ve městě. Všude je to jiné... 8-O

4 Kitty Kitty | E-mail | Web | 10. srpna 2011 v 18:00 | Reagovat

[1]:Aby se to zlepšilo, práskněte to na ni na netu! I páni domácí hledají dobré firmy a měly by studovat ohlasy lidí na práci té konkrétní firmy. Asi nestudovali nebo kritika na firmu nebyla vyjádřená. Já věřím v informace, to jsou v dnešní době peníze! A riskují pozici v konkurenci, toho se bojí. Nemlčte. Chvalte a kritizujte veřejně, pokud je za co. Bez ohlasů na špatnou práci bude firma dál špatně dělat a uklízet po sobě. U nás to neznám... Bez výjimky. :-P

5 Kitty Kitty | E-mail | Web | 10. srpna 2011 v 18:01 | Reagovat

Jejda - "měli" by (ti domácí). Chybička se vloudila... 8-)

6 Iva Iva | 10. srpna 2011 v 18:54 | Reagovat

Ahoj Kitty, my máme příšerné zkušenosti s instalatéry.Jak to slovo vyslovím, můj muž začne doutnat. Vůbec nemůžu pochopit, že tyto nemožné lidi někdo zaměstnává. Neodbornost, špatná pracovní morálka, nepořádek. Snad zaspali dobu. O_O

7 Kitty Kitty | E-mail | Web | 10. srpna 2011 v 19:50 | Reagovat

[5]:Já volím trendy přístup. PŘEDEM řeknu a NAPÍŠU písemně a třeba i na jejich papír, co chci, jak to chci, kdy to bude hotové a kolik to má podle jejich rozpisu stát. Přes kopírák, všude obojí podpisy. Z toho mají respekt. Tak nám to radí v časopise dTest a mně se to osvědčuje. Jinak do toho nejdu. A jasně řeknu, že o všem kolem práce napíšu na blog. ;-) Kapíšto? Možná i proto můžu jen chválit firmy, pracující u nás :-P

8 Iva Iva | 10. srpna 2011 v 22:37 | Reagovat

No koukám,že to máš zmáknuté. Písemně je to určitě lepší. Já jen nechápu ty propastné rozdíly mezi firmami, některé fungují bez chybičky, jinde je to obraz bídy a utrpení. Že se vůbec uživí s takovým přístupem. :-(

9 jezura jezura | Web | 11. srpna 2011 v 13:01 | Reagovat

[4]: Milá Kitty, jak jsi jistě četla, na netu jsem to práskla hned. A nejen tam. Dělám jim "reklamu" na potkání. Jen nevím, jestli to bude co platné. A to nám ještě při tom všem ten den přišla od majitelů SMS-ka, že máme dluhy, abychom kvůli jejich zaplacení volali na účtárnu! Nedovedeš si představit, co to udělalo se mnou a potažmo i s jinými, který slovo dluh vůbec neznají. Ovšem dovolat se, byl také horror. Dovolala jsem se až odpoledne, pracovnice účtárny se mi omluvila, že zavádí nový automat a systém jim nějak nevyšel, dostala to asi polovina lidí, kteří na tom byli jako my. Ale ty nervy a ta bezmoc předtím! Tak jsem jí řekla, že už té jejich firmy mám dnes dost, co najali za "fušery", ale myslím, že to zas tak někoho nebude moc zajímat. Jinak co se týče přístupu, taky si říkám, že co je psáno, to je dáno. :-)

10 Kitty Kitty | E-mail | Web | 11. srpna 2011 v 14:25 | Reagovat

[9]:A tak na to pozor. Když se někde objeví slovo "dluh", může se stát, že organizace vás nahlásí do registru dlužníků, myslím, že se jmenuje SALUS. Nechte si od nich písemně potvrdit, že se stala chyba při nájezdu systému (název), co se stalo a že dluh NEMÁTE. Název organizace, čitelný podpis, datum, čitelné razítko! Je lepší tomu předcházet, co je psáno je dáno. Nevíte, co nám to dalo nervů, ptaní a obcházení úřadů, než nás vymazali - a to bylo jen kvůli tomu, že jsem asi v roce 1991 ztratila občanku. Prý co kdyby ji někdo zneužil. :-?  8-)  8-O  ;-)  :-)

11 Kitty Kitty | E-mail | Web | 11. srpna 2011 v 14:31 | Reagovat

[9]:A na ty FUŠERY bych to písemně práskla, velebnosti! Řeka taky začíná první kapkou, pak pramínkem... A budou najednou firmy jako víno, jen se starat a nenechat neřád řádit! Howgh!
Já jsem to taky práskla na špatného maséra a už tam není, dali mu vale, neškodí, nepřekáží schopným. Co je psáno, to je dáno, velebnosti!:-)) Dobré pořízení a málo zbytečných šoků přeje Kitty

12 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 12. srpna 2011 v 17:19 | Reagovat

[7]: Ó díky to je rada nad zlato :-)

13 Kitty Kitty | E-mail | Web | 12. srpna 2011 v 18:21 | Reagovat

[8]:Neuživí! Do budoucna se neuživí. Lidi, zajímejte se o název firmy a pak hodnoťte komentářem dobrou nebo hlavně nedobrou práci a přístup. Jinak to nebude lepší. MÁM to zmáknuté prakticky. A hned vidíte, jak si dávají pozor. A dělají pořádně. Asi taky proto, že si tu firmu nastuduju a přijdou už jen ty dobré :-P

14 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 13. srpna 2011 v 14:38 | Reagovat

S E.onem, jsem měl také povyražení.
Před dvěma lety zaslali "nabídku" na dodávku elektřiny, byl tam vzestup cen asi o 20%. Napsal jsem jim, že chcei uzavřít smlouvu dohodou s doložkou o    ceně. Odpověděli, že trvají na nabídce.
Dcera mi poradila srovnávací nabídku od ČEZu. Překládali nabídku o 15% nižší. Byla to limitovaná věc na 2 měsíce. Přihlásil jsem se a přešel na jiného dodavatele smluvně na dva roky. Ve zdejším obvodu to udělalo dost lidí. Po dovolené  koncem srpna 2009 začalo jezdit auto E.onu po adresách všech co přešli a nabízeli 20% slevu při převodu zpět. Najednou to šlo, ale nepřešel jsem, mám čas a dodavatel byl poučen, že přece jen nejsme takové ovce, za jaké nás měl. Jižní Morava je obvod E.onu, ale bez problému lze přejít k ČEZu, po předchozím ověření možností.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU A BRZY NA SHLEDANOU