Sestava ranního rozcvičení na koleno

18. listopadu 2011 v 15:04 | Kitty |  Střípky z výměny kolena
Každé ráno provozuji na své betli směšné pohyby...



Vidíte, s jakým nadšením končím svou ranní rehabilitační sestavu? Tvář ani tajle není moje, ale to nadšení z poznání zdravotní prospěšnosti tu je. Popravdě - nenašla jsem obrázek kroužení kotníkem ani zatínání fajfky.

Po totální výměně kolena vždycky ráno cvičím jednoduchou sestavu na rozhýbání šlach a kloubů ještě na posteli už tři roky a vždycky při zhoršení (jen tu v lehu). V sedu na židli a ve stoji mám z rehabky. Máte-li potíže s kolenem, prospěje vám, když si ráno po probuzení cvíčnete. Pozor - kdo je máte oteklé nebo s výpotkem uvnitř, jen do bolesti!

A. Leh na zádech (to je na té betliS vyplazeným jazykem)
1. Fajfka - špička natáhnout x špička přitáhnout ke koleni - obě DK najednou - 10 x
2. Kroužit v kotníku (obě DKK najednou, ať z toho má něco i druhá tlapka) - 10x na jednu i druhou stranu
3. Nohu pozvednout 10 cm nad plochu, fajfka x zatnout sval nad kolenem, držet 5 vteřin x položit nebo nechat stále 2 cm nad plochou - 5-10 x
4. Nataženou DK přednožit x pak pomalu položit - posilování - 10 x
5. Nataženou DK přednožit x pokrčit v úhlu 90 stupňů x znovu natáhnout - 10 x
6. Nataženou DK přednožit, chytit oběma rukama nad kolenem x nohu spustit tak daleko, jak to půjde jen vlastní vahou, výdrž 5 vteřin, natáhnout - 5-10 x (bólí, ale je účinné)
7. Sunutím ohnout nohu v koleně do 90 stupňů x natáhnout - líp se cvičí s patou na míči, PETce válečku...) - 10 x
8. Nataženou DK pozvednout x dávat do boku a zpět, špičku nahoru, nepokládat - 10 x
9. Skrčit obě nohy, podsadit x zvedat pánev nahoru x položit se - 5-10 x
10. Natáhnout DKK, přitáhnout špičku x zatlačit kolena dolů (propnout), výdrž 5 vteřin - 10 x

B. Leh na boku
1. Zvedat nataženou DK nahoru a pokládat (špička se nevytáčí) - 10 x
2. Přednožit pokrčmo x zanožit nataženou nohou - 10 x

C. Leh na břiše
1. Krčit DK v koleni - 10 x tahem, ne rázem
2. Stáhnout hýždě, výdrž 5 sekund x uvolnit - 10 x
3. Zapřít se o špičky a propnout kolena (obě DK) - 10 x

D. Sed na židli - kdykoli si vzpomenete
1. Obě DKK natáhnout (špičky přitažené) x pak pokrčit - 10 x
2. Zvednout koleno nahoru nad sedák x položit (střídat DKK) - 10 x

E. Stoj u opory
1. Pokrčit DK v koleni x položit zpět - 10 x
2. Unožit do boku x přinožit - 10 x

Vysvětlivky:
DK - dolní končetina
DKK - obě DK
x - změna pohybu
jak dlouho mám výdrž, tak dlouho odpočívám

Zpočátku jsou cviky A3, A6, A9, A10, B2 a C3 obtížné. Dávku si rozdělte na dvakrát, ale cvik nevysazujte.

Kitty
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 18:11 | Reagovat

Máš to pěkně sesumírované. Na posteli než vstanu musím nohy rozhýbat. Pak pod stolem v kuchyni šlapu na svém šlapadýlku a tím kolena rozhýbu. Ruce zase v krouživém pohybu, když mávám šňůrkama kočkám ke hrám. Záda ohýbám, když čistím  WC  a  zametám kočkolit na zemi. :-)  ;-)  :-D

2 Latryna Latryna | Web | 19. listopadu 2011 v 9:08 | Reagovat

:-D  :-D Každá cvičí po svojom.... ja tiež! Zdravím ! ;-)

3 Jarmila Jarmila | Web | 19. listopadu 2011 v 16:21 | Reagovat

Kitty, moc pěkně jsi cviky popsala. Budu se muset pokusit nějaké cviky vyzkoušet, aby rozhýbala svoje koleno. Než vstanu, to ale nestihnu, protože obvykle letím na poslední chvíli na wc. :-D

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 19. listopadu 2011 v 23:11 | Reagovat

No jo taky cvičím abych se vůbec rozchodila.

[3]: Jak musím tak musím doplazím se na WC pak koupelna a zpět lůžko...cvičím a pak vstávám kulturně, už se neplazím :-)

5 otavinka otavinka | Web | 20. listopadu 2011 v 21:54 | Reagovat

Milá Kitty, díky za sestavu cvičení. Něco jsem si z toho vybrala a zahájila jsem cvičení dnes. Poprvé jen 30 minut, ale každým dnem si budu přidávat. Díky! :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU A BRZY NA SHLEDANOU